Tuesday, November 15, 2011

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏိုဝင္ဘာ ၁၄ ရက္ေန႔ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ေသာ မိန္႕ခြန္း အျပည့္အစံု

ကၽြန္မတုိ႔ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ လုပ္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ဒီတစ္နွစ္အတြင္းမွာ ဘာေတြ လုပ္ခဲ့တယ္ ဆုိတာ ေမးခ်င္ျမန္းခ်င္တဲ့ မီဒီယာအုပ္စုေတြက အမ်ားႀကီးဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္ခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္း ေတြ႔ၿပီး ေဆြးေႏြးတာက အခက္အခဲ ရွိလို႔ အားလံုး စုၿပီးေတာ့ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ တစ္ခုလုပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အေနနဲ႔ ဒီသတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ စဥ္းစားရမွာက ဒီနွစ္အတြင္းကို ကၽြန္မတို႔ ဘာေတြ ျဖစ္ေျမာက္ခဲ့လဲ ဆိုတာကို အဓိကထားၿပီးေတာ့ သိခ်င္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီေတ့ာ ကၽြန္မတို႔ အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က နုိင္ငံေရး အဖြဲ႔အစည္း ဆုိေတာ့ ႏုိင္ငံေရးကိုေတာ့ ပထမ ဦးစားေပး ၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႕ စၿပီိး တည္ေထာင္စဥ္ ကာလတည္းက အၾကမ္းမဖက္တဲ့ လမ္းစဥ္နဲ႔ ဒီမုိကေရစီ ရရွိေရးကို ျဖစ္ေျမာက္ဖို႔ လုပ္မယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ မူခ်ခဲ့တာပါ။ ဒီအတုိင္းပဲ ကၽြန္မတုိ႔ဟာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္လံုး ဒီလမ္းကို ေလွ်ာက္ခဲ့ပါတယ္။

အခုႏွစ္မွာ ဆုိရင္ ထူးထူးျခားျခား ႏုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ အေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္မနဲ႔ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္၊ ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ၾကည္တို႔ ေတြ႔ဆံုၾကတဲ့ ရလဒ္အရ အေျပာင္းအလဲေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အမ်ား အခုဆိုရင္ စိတ္ဝင္စား ေနတာက NLD ဟာ ျပန္ၿပီးေတာ့ နုိင္ငံေရး ပါတီအျဖစ္ မွတ္ပံုတင္မလား မတင္ဘူးလား၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေတြမွာ ဝင္မလား မဝင္ဘူးလား ဆုိတဲ့ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ေရး ဥပေဒနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လႊတ္ေတာ္က အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုလုပ္ၿပီးေတာ့ သမၼတႀကီး ကလည္း လက္မွတ္ထုိး ၿပီးၿပီ ဆုိေတာ့ ၁၈ ရက္ေန႔က်ရင္ အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ့ ဗဟိုအစည္းအေဝး ေခၚၿပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အခု သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ မွတ္ပံုတင္ေရး၊ မတင္ေရး ကိစၥေတြကို မေမးပါနဲ႔။ ကၽြန္မက ၁၈ ရက္ေန႔အထိ ေစာင့္ပါလို႔ပဲ ေျပာမွာပါပဲ။ အဲဒါေမးရင္ ေမးရက်ိဳး နပ္မယ္ မထင္လို႔ မေမးပါနဲ႔။

တျခား ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥေတြမွာေတာ့ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား။ ဒီႏွစ္ အတြင္းမွာ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား အခ်ိဳ႕လြတ္လာတာ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အက်ဥ္းေထာင္ေတြမွာ က်န္ရွိေန ေသးတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ ရွိေသးတယ္ ဆုိတာလဲ အမ်ား သိၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေတာင္မွ ထပ္ၿပီးေတာ့ လႊတ္မယ္ ဆုိတာကို ကၽြန္မတုိ႔ ၾကားေနရပါတယ္။ အခုထိေတာ့ တိတိက်က် ကၽြန္မတို႔ ဘာမွ မသိရေသးပါဘူး။ အခုထိေတာ့ ဒါ လႊတ္ေတာ့မယ္ လႊတ္ေတာ့မယ္လို႔ ေျပာတာကိုပဲ ကၽြန္မတို႔ ၾကားေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ နုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားအားလံုး လြတ္ေျမာက္ေရးဟာ ကၽြန္မတို႔ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ သာမက ဒီမုိကေရစီ လုိလားတဲ့သူ အားလံုးရဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခု ကေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ နုိင္ငံမွာ အခု အားလံုးအတြက္ စိတ္ပူစရာ စိတ္မေအးစရာ ျဖစ္ေနတာက ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိစၥပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ဆုိလို႔ရွိရင္ တုိက္ခိုက္မႈေတြ ျဖစ္ေနတာဟာ ကၽြန္မတို႔ ႏုိင္ငံအတြက္ အင္မတန္မွ စိုးရိမ္ဖြယ္ရာ ဝမ္းနည္းစရာ ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္မ ဂ်ဴလိုင္လ တုန္းကဆိုရင္ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္နဲ႔ တုိင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္း အခ်ိဳ႕ကို အိတ္ဖြင့္စာ ေပးၿပီးေတာ့ ဒီတစ္နုိင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး လုပ္ဖို႔ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ျပႆနာေတြ ေျဖရွင္းဖို႔ ကၽြန္မ တုိက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မ အေနနဲ႔ ဘယ္ေနရာက ျဖစ္ျဖစ္ ကူညီနုိင္ရင္လည္း ကူညီပါမယ္လို႔ ကၽြန္မ ေျပာပါရေစ။ အခုလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္တည္း အေနနဲ႔ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေနနဲ႕ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တစ္နည္း တစ္ေနရာက ေနၿပီးေတာ့ ကူညီႏုိင္မယ္ ဆုိလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မတို႔က ေနၿပီး ဝင္ေရာက္ ပါဝင္ ကူညီဖို႔ အဆင္သင့္ ျဖစ္ပါတယ္ ဆုိတာ ကၽြန္မ ထပ္မံၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ကၽြန္မတုိ႔ နုိင္ငံမွာ အခုႏွစ္အတြင္း အျဖစ္အပ်က္ေတြ အေပၚမွာ အေျခခံၿပီး အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥတစ္ခုလုိ႔ ကၽြန္မ ျမင္တာကေတာ့ ဥပေဒစိုးမိုးေရး ကိစၥပါ။ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ နုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ လႊတ္ေပးဖို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပတ္သတ္လု႔ိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး တုိးတက္မႈနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဥပေဒစိုးမိုးေရး မရွိလို႔ကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ဟာ သိပ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ နုိင္ငံေရးအက်ဥး္သား ဆုိတာကလည္း ဥပေဒစိုးမိုးတဲ့ နုိင္ငံေတြမွာ ရွိေလ့ရွိထ မရွိပါဘူး။

ေနာက္ စီးပြားေရးန႔ဲ ပတ္သက္လို႔လည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ တကယ္ပဲ လာေစခ်င္တယ္ ဆုိလု႔ိရွိရင္ ဒီမွာလည္း ကၽြန္မတို႔က ဥပေဒစိုးမိုးေရး လိုပါတယ္။ လာၿပီးေတာ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ စဥ္းစားမဲ့သူ ေတြက ­­ဒီႏုိင္ငံမွာ ဥပေဒစိုးမိုးမႈ ရွိ၊ မရ­­­­­­­ွိ ဆုိတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ၿပီးမွ သူတို႔ ရင္းႏွီးသင့္တယ္၊ မရင္းႏွီးသင့္ဘူး ဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဆံုးျဖတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ႏုိင္ငံ တုိးတက္ေရး အတြက္ လူေတြဟာ စိတ္လံုျခံဳဖို႔ ဆိုရင္ ဥပေဒစိုးမိုးေရး ဆိုတာ ရွိရမယ္။ ဥပေဒ စိုးမိုးေရးက ဘာေပၚမွာ မူတည္လဲ ဆိုေတာ့ လြတ္လပ္တဲ့ တရားေရးမ႑ိဳင္ ရွိရမယ္။ တရားေရး မ႑ိဳင္ဟာ လြတ္လပ္ရမယ္။ သန္႔ရွင္းရမယ္။ ဒီလို သန႔္ရွင္းၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္တဲ့ တရားေရးမ႑ိဳင္ မရွိလုိ႔ကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ႏုိင္ငံမွာ ဥပေဒစိုးမိုးေရးက မရွိႏုိင္ပါဘူး။

ဒါဟာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံအတြက္ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥလို႔ ကၽြန္မ ျမင္ပါတယ္။ ဒီဟာဟာ ဒီမိုကေရစီ အတြက္ မရွိမျဖစ္ ရွိရမဲ့ ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမုိကေရစီအတြက္ အေဆာက္အအံုေတြ ခိုင္မာဖို႔ဆုိတာ လြတ္လပ္ၿပီး သန္႔ရွင္းတဲ့ တရားေရး မ႑ိဳင္ဟာ အဓိကပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီဟာအတြက္ ကၽြန္မတို႔ဟာ ဆက္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားသြားပါ့မယ္ ဆုိတာေလး ကၽြန္မ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ အရင္နွစ္က ကၽြန္မ ဒီလိုေန႔မွာေပါ့ ၁၄ ရက္ေန႔မွာ ရံုးေရွ႕မွာျပည္သူနဲ႔ စကားေျပာတဲ့ အခါမွာ ကၽြန္မတို႔ ဒီမုိကေရစီ ကြန္ယက္တစ္ခု ဖြဲ႔စည္းဖို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီကြန္ယက္ လာေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အားရေလာက္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္ခဲ့တယ္လို႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ပညာေရးဘက္မွာ ဆုိလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မတို႔ ေတာ္ေတာ္ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ရွိပါတယ္။ တျခား က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး လူသားခ်င္း စာနာတဲ့ ေနရာေတြမွာလဲ ကၽြန္မတို႔ ေတာ္ေတာ္ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ရွိပါတယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ခုတစ္ေခါက္ ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ေရွ႕ေနကြန္ယက္ ေတြကိုလည္း ဖြဲ႔နုိင္ခဲ့ ပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္မတို႔ ဥပေဒစိုးမုိးေရး အတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဒီလို တုိးတက္မႈေတြ ရွိေပမဲ့ လံုေလာက္သလား ဆိုေတာ့ ကၽြန္မအေနနဲ႔ လံုေလာက္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို မသံုးခ်င္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လံုေလာက္ၿပီ ေက်နပ္ေလာက္ၿပီ ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္က ထပ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ဖို႔ မလုိေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ေလး နည္းနည္း ေရာက္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ထပ္ၿပီး လုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း တစ္ဖက္ကလည္း ဒီလို အျပဳသေဘာ ေဆာင္တဲ့ အျမင္နဲ႔ ျမင္ဖို႔ လိုပါတယ္။

တုိးတက္ဖုိ႔ ဆုိတာက အျမင္ေတြကိုလည္း ေျပာင္းလဲသင့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေျပာင္းလဲရမယ္။ ကၽြန္မတို႔ဟာ ယံုၾကည္ခ်က္ ေပၚမွာ အေျခခံ ၿပီးေတာ့ စြန္႔စားသင့္တဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း စြန္႕စားရမယ္။ အဲဒီလုိ လုပ္မွသာလွ်င္ ကၽြန္မတို႔ လိုခ်င္တဲ့ ဒီမုိကေရစီ လမ္းေၾကာင္းႀကီးက ပြင့္သြားမွာပါ။

ဒီေတာ့ မပြင့္ေသးဘူးလား လို႔ တစ္ခ်ိဳ႕က ေျပာမယ္။ ဒီလို ကၽြန္မ ေျပာျခင္းအားျဖင့္ ဒီိမုိကေရစီ လမ္းႀကီးက မပြင့္ေသးဘူးလား လို႔ ေျပာတာလား ဆုိရင္ ဒီလမ္းဟာ ပြင့္ၿပီလု႔ိ အားလံုးကေန လက္ခံနုိင္တဲ့ အေျခအေနေတာ့ မေရာက္ေသးပါဘူး လို႔ ကၽြန္မ ေျပာပါရေစ။ အဲေတာ့ ဒီအေျခအေန ေရာက္ဖို႔ဟာ ကၽြန္မတို႔ အားလံုး ႀကိဳးစားဖို႔ လိုပါတယ္။

by The Voice WeeklyLink

0 ေယာက္ အၾကံျပဳထားပါသည္:

Post a Comment