Thursday, June 7, 2012

ထုိင္းခရီးစဥ္အေပၚ ေ၀ဖန္မႈေတြ ေဒၚစု ပယ္ခ်....


ဲျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အဖဲြ႔ခ်ဳပ္႐ံုးအတြင္း ထုိင္းခရီးစဥ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြ။ (ဇန္နဝါရီလ ၆ ရက္၊ ၂၀၁၂။)
ၿပီးခဲ့တဲ့သီတင္းပတ္က သြားေရာက္ခဲ့တဲ့ ထုိင္းခရီးစဥ္အေပၚ ေက်နပ္အားရ မိေၾကာင္းနဲ႔ ထိုင္း-ျမန္မာ ဆက္ဆံေရး ပိုေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစား သြားခ်င္ပါတယ္လို႔ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ NLD ဥကၠ႒၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာလိုက္ပါတယ္။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ ထုိင္းခရီးစဥ္ဖ်က္လိုက္တာကလည္း သူ႔ရဲ႕ခရီးစဥ္နဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္လို႔ မယူဆတဲ့ အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ အျပည့္အစံုကို ဘန္ေကာက္႐ံုးကေန ကိုေက်ာ္ေက်ာ္သိန္းက သတင္းေပးပို႔ထားပါတယ္။
ေမလ ၂၉ ရက္ေန႔ကေန ဇြန္လ ၃ ရက္ေန႔အထိ သြားေရာက္ခဲ့တဲ့ ထိုင္းႏုိင္ငံခရီးစဥ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ ဆက္တြဲ ထြက္ေပၚေနတဲ့ သတင္းေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေရာ မၾကာခင္မွာ သြားေတာ့မယ့္ ဥေရာပခရီးစဥ္ေတြ အပါအ၀င္ အေၾကာင္းအရာ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ဇြန္လ ၆ ရက္ေန႔က NLD ႐ံုးခ်ဳပ္မွာလုပ္တဲ့ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲအတြင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာဆို ေျဖၾကားခဲ့တာပါ။
“ထိုင္းခရီးစဥ္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ကေတာ့ က်မအေနနဲ႔ကေတာ့ အင္မတန္မွ ေက်နပ္တယ္လို႔ ေျပာရမွာပဲ။ ထိုင္းႏုိင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသားမ်ားနဲ႔ ထုိင္းအစိုးရက က်မကို ႀကိဳဆိုတဲ့ေနရာမွာ အင္မတန္မွ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ရွိတယ္။ အားလံုး လုိေလေသးမရွိေအာင္လို႔ က်မကို ျပဳစုသြားပါတယ္။ သူတို႔လုပ္ေပးတဲ့ အစီအစဥ္ေတြ ကိုလည္း အားလံုး က်မ ေက်နပ္ပါတယ္။ အခုဆိုလုိ႔ရွိရင္ ဘယ္လုိအစီအစဥ္ေတြကို ဘယ္ လိုေၾကာင့္ ေျပာင္းရတယ္၊ ဘာတယ္ ဆိုတာေတြ ေျပာေနတဲ့သူေတြ ရွိတာေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမဲ့ က်မ အေနနဲ႔ ထုိင္းအစိုးရက လုပ္ေပးတဲ့အစီအစဥ္ဟာ အင္မတန္မွ အဆင္ေျပတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အဓိက က်မ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်မတို႔ ထုိင္းႏုိင္ငံကို ေက်းဇူးတင္တယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံၾကားမွာ ပိုၿပီးေတာ့ ဆက္ဆံေရးေတြ ေကာင္းသြားေအာင္လို႔ က်မအေနနဲ႔ ႀကိဳးစားသြားခ်င္တယ္။”
ထိုင္းႏုိင္ငံခရီးစဥ္ရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းအရာက ကမာၻ႔စီးပြားေရးဖိုရမ္ ေဆြးေႏြးပြဲေတြကို တက္ေရာက္ ဖို႔ျဖစ္ၿပီး ခရီးစဥ္အတြင္း ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားအေရးနဲ႔ ဒုကၡသည္အေရးေတြကိုလည္း ေက်ေက် နပ္နပ္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ထိုင္းႏုိင္ငံခရီးစဥ္အတြင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာဆိုခဲ့ တာတခ်ဳိ႕အေပၚ ဒီရက္ပိုင္း အစိုးရသတင္းစာထဲမွာပါတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြက သြယ္၀ိုက္ၿပီး ေ၀ဖန္ထား တာေတြကို သူလည္း သတိျပဳမိပံုရပါတယ္။
“က်မကေတာ့ က်မတို႔ႏုိင္ငံရဲ႕အေျခအေနေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်မျမင္တဲ့အတုိင္းပဲ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာခဲ့ တယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ဒါကို သိပ္ မေက်နပ္ဘူးလို႔ က်မ ၾကားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်မ ေျပာခဲ့တဲ့ ကိစၥေတြ အားလံုးဟာ က်မျမင္တဲ့အတုိင္း ႐ုိး႐ိုးသားသား၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ အေနအထားဟာ အခု ဘယ္လို အေနအထားမွာ ရွိေနၿပီလဲဆိုတာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သံုးသပ္ႏုိင္ မွ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး ေျခလွမ္းေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ယူႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မကေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းနဲ႔ က်မျမင္တဲ့အတုိင္းပဲ ေျပာခဲ့တာပါ။”
သတင္းစာပါေဆာင္းပါးေတြကို တိုက္႐ိုက္ တုန္႔ျပန္ေျပာဆိုဖို႔ေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ျငင္းခဲ့ပါ တယ္။
သမၼတဦးသိန္းစိန္္ကိုယ္တိုင္ဟာလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ခရီးစဥ္နဲ႔ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ကမာၻ႔စီးပြားေရး ဖုိရမ္တက္ဖို႔နဲ႔ ထို္င္းႏုိင္္ငံ ခရီးစဥ္ေတြ ရွိခဲ့တာျဖစ္ေပမဲ့ ႏွစ္ခုလံုးကို ဖ်က္ပစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ျမန္မာဘာသာနဲ႔ ေျဖၾကားတာမွာ ခရီးစဥ္ ဘာ့ေၾကာင့္မျဖစ္သလဲ ဆိုတာ သူမသိသလို သမၼတကိုယ္တုိင္ ေျဖရမယ့္ေမးခြန္းေတြသာျဖစ္တယ္လို႔ ေျဖဆိုခဲ့ေပမဲ့ ထိုင္းသတင္းေထာက္ တေယာက္ရဲ႕အေမးကို အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ျပန္ေျဖၾကားတာမွာေတာ့ -
“ျမန္မာႏုိင္ငံက တေယာက္ေယာက္ မေပ်ာ္မရႊင္ျဖစ္ေအာင္ တခုခုလုပ္ခဲ့တယ္လုိ႔ က်မ မထင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ က်မ လုပ္ခဲ့တာက ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြကို ေတြ႔တာ၊ အဲဒီကိစၥအတြက္ တာ၀န္ရွိတဲ့ ထုိင္းတာ၀န္ရွိသူေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ဘက္ အက်ဳိးရွိေစမယ့္ကိစၥရပ္ေတြကို က်မတို႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ မယ္လစခန္းမွာ ဒုကၡသည္ေတြနဲ႔ သြားေတြ႔ခဲ့တာမွာလည္း အင္မတန္ အက်ဳိးရွိတဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ က်မတို႔လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ က်မလုပ္ခဲ့တာေတြဟာ ျမန္မာလူထုကို တနည္းနည္း နဲ႔ ေျပာင္းျပန္ အက်ဳိးသက္ေရာက္ေစမယ္လို႔ က်မ မထင္ပါဘူး။ က်မေတြ႔ခဲ့ရတာက ထိုင္းတာ၀န္ရွိသူေတြ နဲ႔ ထိုင္းလူထုက ဘယ္ေလာက္နားလည္မႈရွိၿပီး ဘယ္ေလာက္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ရွိတယ္ ဆိုတာပါပဲ။”- လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျဖခဲ့ပါတယ္။
ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီး ဒုတိယဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးလွမင္းက စကၤာပူႏုိင္္ငံမွာက်င္းပတဲ့ ရွန္ဂရီလာ လံုၿခံဳေရး ဆိုင္ရာေဆြးေႏြးပြဲမွာ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ အခ်ိန္တခု ေရာက္ရင္ ႏုိင္ငံေရးမွာ တပ္မေတာ္ရဲ႕အခန္း က႑ကို ေလွ်ာ့ခ်သြားမယ္ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အဲဒီကိစၥကို ေဆြးေႏြးဖို႔ရာ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး လွမင္းအေနနဲ႔ သူတို႔ကို ထမင္းေခၚဖိတ္ေကၽြးဖို႔ ကမ္းလွမ္းၿပီးေတာ့ ႀကိဳဆိုစကားဆိုခဲ့ပါတယ္။
“က်မက တပ္မေတာ္နဲ႔အၿမဲပဲ လက္တဲြၿပီးေတာ့ လုပ္ခ်င္တယ္။ က်မတို႔ တပ္မေတာ္အတြက္ေရာ၊ က်မတို႔ႏုိင္ငံအတြက္ေရာ၊ က်မတို႔ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ အတြက္ေရာ သိကၡာရွိမယ့္ ေျခလွမ္းေတြကို အတူတူ လက္တဲြၿပီးေတာ့ လွမ္းခ်င္ပါတယ္။”
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဇြန္လ ၁၃ ရက္ေန႔မွာ ဆြစ္ဇာလန္ႏုိင္ငံ၊ ဂ်နီဗာၿမိဳ႕ဆီ ထြက္ခြာၿပီး ဥေရာပခရီးစဥ္ကို စတင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကေနတဆင့္ ေနာ္ေ၀းႏုိင္ငံ၊ ေအာ္စလိုၿမိဳ႕၊ အုိင္ယာလန္ႏုိင္ငံ၊ ဒဗၺလင္ၿမိဳ႕နဲ႔ ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံတို႔ဆီ ခရီးဆက္မွာျဖစ္ၿပီး အေသးစိတ္အစီအစဥ္ေတြကို ေနာက္ပိုင္းမွာ အတိအက်ထုတ္ျပန္ပါ့မယ္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္ခင္ဗ်ား။

By ကိုေက်ာ္ေက်ာ္သိန္း (ဗီြအိုေအ-ျမန္မာပိုင္း)

0 ေယာက္ အၾကံျပဳထားပါသည္:

Post a Comment