Wednesday, April 18, 2012

သဘာဝေဘးျပႆနာ ပညာေရးေကာလိပ္ သင္႐ိုးမ်ားတြင္ ထည့္သြင္းရန္ စီစဥ္ေန...။


အေျခခံပညာ အဆင့္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္တစ္ခုအား ထည့္သြင္း သင္ၾကားသြားမည့္အျပင္ ပညာေရး ေကာလိပ္မ်ားတြင္လည္း ထည့္သြင္းသင္ၾကားသြားရန္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး ေကာ္မတီမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ေလ်ာ့ပါးေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကေလးသူငယ္မ်ားအေပၚ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံျခင္းသည္ ဆတိုးအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမ်ားရွိေၾကာင္း ၄င္းတို႔သည္ သဘာဝေဘးေလ်ာ့ပါး ေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဗဟုသုတႏွင့္ ကြၽမ္းက်င္မႈတို႕ကို မိဘမ်ားထံ အသိေပးေျပာဆိုႏိုင္ၾကၿပီး ကေလးမ်ားကိုယ္တိုင္ မိဘမ်ားေနရာသို႔ ေရာက္ရွိ လာေသာအခါ၌ သူတို႔၏ ကေလးမ်ားအား အသိပညာျပန္လည္ေဝငွ ႏိုင္မည္ေၾကာင္း၊ သာဓကအားျဖင့္ ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္က ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ဆူနာမီေရလိႈင္း သဘာဝေဘးဒဏ္၌ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွ ကေလးငယ္တစ္ဦးျဖစ္သူ တီလီစမစ္သည္ ဆူနာမီ၏ ဝိေသသလကၡဏာမ်ားအား သိရွိ္ထားသည့္အတြက္ လူရာေပါင္းမ်ားစြာ အသက္ခ်မ္းသာရာရခဲ့ေၾကာင္း သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ေရး ေကာ္မတီမွ သိရသည္။ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္မတိုင္မီမွ စတင္၍ ပညာေရးစီမံကိန္းႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရးဦးစီးဌာနသည္ ယူနီဆက္ႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ မူလတန္းအဆင့္ဘဝ တြက္တာ ကြၽမ္းက်င္စရာ ဘာသာရပ္ သင္႐ိုးမာတိကာ၌ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ျဖစ္ပြားရသည့္ အေျခခံအေၾကာင္းရင္းမ်ားႏွင့္ ဆိုးက်ိဳးမ်ား စေသာသဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ဆိုင္ရာ သင္ခန္းစာကို ထည့္သြင္း ျပ႒ာန္းခဲ့ေၾကာင္း၊ အလယ္တန္း အဆင့္ျဖစ္ေသာ ၅တန္း၊ ၆ တန္း၊ ၇ တန္း စသည့္ ဘာသာရပ္သင္ ႐ိုးမ်ားကို ျပန္လည္ေရးဆြဲရာ၌ လည္း သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ဆိုင္ရာ သင္ခန္းစာမ်ားအား ထည့္ သြင္းခဲ့သည့္အျပင္ လက္ရွိအသံုး ျပဳေနေသာ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ပထဝီဝင္ဘာသာရပ္၊ ၉ တန္း အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ၇ တန္း သိပံၸဘာသာရပ္မ်ားတြင္လည္း သဘာဝ ေဘးအႏၲရာယ္ ဆိုင္ရာ ဗဟုသုတမ်ား ထည့္သြင္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ UNESCO ႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ပညာေရးနယ္ပယ္၌ သဘာဝေဘး ေလ်ာ့ပါးေရး အတြက္ စြမ္းရည္ျမႇင့္ တင္ျခင္း၊ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး ႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရးစေသာ လုပ္ငန္း မ်ားတြင္ ကေလးသူငယ္မ်ား ပါဝင္ လာေစရန္အတြက္ ပညာေရးက႑ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး အစီအစဥ္ကို ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ”အစိုးရ၊ UNICEF၊ UNESCO တို႕က ပညာေရးကြၽမ္းက်င္ သူေတြ အဓိကပါဝင္တဲ့အဖြဲ႕ကိုဖြဲ႕ၿပီး ပညာေရးေကာလိပ္ေတြရဲ႕ လက္ရွိသင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းကို ေလ့လာမယ္။ ၿပီးရင္ သဘာဝေဘးေလ်ာ့ပါးေရး အျမင္ကို ထည့္သြင္း ေပါင္းစပ္ႏိုင္မယ့္ေနရာကို ရွာေဖြထည့္သြင္း သြားဖို႕ရွိပါတယ္။ လိုအပ္လို႕ရွိရင္ UN-Habitat, Save the Children, Action Aid, World Vision, ျမန္မာႏုိင္ငံ ၾကက္ေျခနီအသင္းတို႕အျပင္ အျခားအစိုးရမဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ႕ အႀကံဥာဏ္နဲ႔ အကူအညီကိုလည္း ယူသြားမယ္။ ၿပီးရင္ ေဘးအႏၲရာယ္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ တုံ႕ျပန္ေရးပညာေပးအစီအစဥ္ လုပ္ငန္းအဖြဲ႕က ျပန္လည္ျပင္ဆင္ ထားတဲ့ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းကို ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ပညာေရးေကာလိပ္မ်ားမွာ စမ္းသပ္သင္ၾကားသြားမယ္။ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းကို အတည္မျပဳခင္ မွာ ေနာက္ဆံုးမူၾကမ္းကို ပိုမို က်ယ္ျပန္႔တဲ့ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးပြဲမွာ တင္ျပၿပီး အႀကံဥာဏ္ယူသြားမယ္” ဟု ၄င္းကေျပာသည္။ အဆိုပါစီမံကိန္းတြင္ အေျခခံ ပညာဦးစီးဌာနေအာက္ရွိေက်ာင္းမ်ား၊ ပညာေရးစီမံကိန္းႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရးဦးစီးဌာန ေအာက္ရွိပညာေရးေကာလိပ္မ်ား အားလံုးႏွင့္ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံ လံုး အတြက္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေက်ာင္းတိုင္းတြင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ၅ႏွစ္ ၾကာျမင့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
သတင္း - ေပၚျပဴလာ
သူရထြန္း


0 ေယာက္ အၾကံျပဳထားပါသည္:

Post a Comment