Tuesday, February 28, 2012

ျမန္မာျပည္က ေရးတဲ့စာ - ျပန္လည္ဆံုဆည္းၾကရာ၀ယ္ (၁)

ေဖေဖာ္၀ါရီလဆုိတာ ႏွစ္တႏွစ္ရဲ႕ အေကာင္းဆံုးလရယ္လို႔ က်မစိတ္ထဲမွာ အၿမဲတမ္းပဲ ထင္မွတ္ထားပါတယ္။ က်မ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးရတဲ့ က်မေဖေဖ၊ က်မရဲ႕ ေမေမဘက္က အဖိုး၊ ေအဗရာ ဟင္လင္ကြန္း၊ ေဂ်ာ့ခ်္၀ါရွင္တန္။ သူတို႔႔ေတြအားလံုးဟာ ေဖေဖာ္၀ါရီဖြားေတြ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မ ကေလးဘ၀ကစလုိ႔ ေဖေဖာ္၀ါရီလဆုိတာ ေကာင္းျမတ္တဲ့လ၊ သူရဲေကာင္းေတြရဲ႕ လလို႔ပဲ မွတ္သားထားခဲ့ပါတယ္။
ေဖေဖာ္၀ါရီလရဲ႕ ဂုဏ္ယူဖြယ္အေၾကာင္း ထပ္ေျပာရရင္ ေဖေဖာ္ဂါရီလ ၁၂ (လင္ကြန္းရဲ႕ ေမြးေန႔နဲ႔ တုိက္ဆုိင္ေနပါတယ္) က က်မတို႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ ျပည္ေထာင္စုေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ရည္စူးျပီး တုိင္းရင္းသားေတြ သေဘာတူလက္မွတ္ထိုးခဲ့ၾကတဲ့ အထိမ္းအမွတ္ေန႔ျဖစ္ပါတယ္။ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ (၁၉၄၇ ခုႏွစ္မွာ စာခ်ဳပ္လက္မွတ္ထိုးခဲ့တဲ့ ရွမ္းျမိဳ႔ကေလးကို အစြဲျပဳျပီး ေခၚတာပါ) က ညီညြတ္မွႈအတြက္ ေျခာက္ျပစ္ကင္း မဟုတ္ခဲ့ေပမယ့္ ႀကံဳေတာင္ႀကံဳခဲနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအျဖစ္အပ်က္၊ အေရးႀကီးတဲ့ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္ကိုေတာ့ ေဖာ္က်ဴးေနပါတယ္။


ေဖေဖာ္၀ါရီလနဲ႔ပက္သက္လုိ႔ က်မရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြက ဒီႏွစ္အထိလည္း မပ်က္မယြင္းရွိေနတုန္းပါပဲ။ ဇန္န၀ါရီလကုန္ပိုင္းမွာ ျမန္မာျပည္ ေတာင္ဘက္ဖ်ားက ထား၀ယ္ျမိဳ႔နဲ႔ စလုိက္တဲ့ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (အန္အယ္ဒီ) ရဲ႕ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ စည္းရံုးေရးခရီးက အလြန္ကို အတိတ္ေကာင္း နိမိတ္ေကာင္းလို႔ ေျပာရမွာပါ။
ႏွစ္ဆယ့္သံုးႏွစ္ၾကာမွ ေနာက္တေခါက္ေရာက္သြားတဲ့ ခရီးက ေပ်ာ္စရာလည္းေကာင္း၊ တနသၤာရီေဒသက ျပည္သူေတြရဲ႕ က်မတို႔အေပၚ ေထာက္ခံမွႈက ေလးစားေလာက္စရာေကာင္းပါတယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ႀကံ႕ခုိင္မႈ၊ လူေတြ အင္နဲ႔အားနဲ႔ ေထာက္ခံမွႈေတြက ေလွ်ာ့နည္းက်ဆင္းမသြားခဲ့ပါဘူး။

ေဖေဖာ္၀ါရီလ ပထမအပတ္မွာေတာ့ က်မတို႔ ပါတီရဲ႕ စည္းရံုးေရးခရီးစဥ္မွာ အခက္အခဲတခ်ဳိ႕ ရွိေနေပမယ့္ အေတာ္ေလး အရွိန္ရလာပါတယ္။ မႏၱေလးျမိဳ႕ကို စည္းရံုးေရးထြက္ဖို႔ အစီအစဥ္ဟာ လူစုလူေ၀းနဲ႔ ေဟာေျပာဖို႔ သင့္ေတာ္တဲ့ ေနရာအတြက္ အဆင္မေျပျဖစ္ၿပီး ရက္ေရႊ႔လုိက္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဧရာ၀တီတုိင္းရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ ပုသိမ္ခရီးစဥ္နဲ႔၊ က်မ ေမေမရဲ႕ ဇာတိ ေျမာင္းျမခရီးစဥ္ေတြကိုေတာ့ စီစဥ္ထားတဲ့အတုိင္းပဲ သြားႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။

မနက္ေစာေစာၾကီး ရန္ကုန္ျမိဳ႔က ထြက္ခဲ့ေပမယ့္ လမ္းတေလွ်ာက္ရြာေတြအားလံုးက က်မတို႔ကို ေထာက္ခံသူေတြက အန္အယ္ဒီအလံငယ္ေလးေတြကို ေ၀ွ႔ရမ္းရင္း ႏွႈတ္ဆက္ေနၾက၊ ပန္းေတြနဲ႔ လက္ေဆာင္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ထြက္ေပးေနတာနဲ႔ ခရီးက တျဖည္းျဖည္းခ်င္းပဲ ေရွ႕ဆက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
သူတို႔ေပးတဲ့ လက္ေဆာင္ေတြထဲက ေဆးေရာင္ျခယ္ ရိုးရာ ပုသိမ္ထီး ေလးေတြကေတာ့ ေန႔လည္ပိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ကို အသံုးတည့္တာပါပဲ။ ပုသိမ္ကို က်မတို႔ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္က စီစဥ္ထားသလုိ မဟုတ္ဘဲ ေနာက္က်သြားတာဆုိေတာ့ ေနမင္းက အဆင္မေျပေလာက္ေအာင္ကို ပူျပင္းေနတယ္ေလ။
ပုသိမ္ခရုိင္က အစိုးရကလည္း အဲဒီေန႔မွာ ေက်ာင္းသားေတြအားလံုး ေက်ာင္းမတက္မေနရ၊ ၀န္ထမ္းအားလံုး ခြင့္ပ်က္ခြင့္မရွိ ဆုိတဲ့ အမိန္႔ေတြ ထုတ္ထားပါတယ္။ ပုသိမ္ေကာလိပ္က ေက်ာင္းသားေတြကို ဆုိရင္ စာေမးပြဲၾကီး ရမွတ္ေတြန႔ဲ ခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ စာေမးပြဲေလး တခုကိုေတာင္ ေျဖခုိင္းထားပါတယ္။ ဒါေတြက ေက်ာင္းသားေလးေတြ၊ ေကာ့လိပ္ေက်ာင္းသားေတြ၊ ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းေတြ အားလံုးက အန္အယ္ဒီကို ေထာက္ခံေၾကာင္း ျပသလို႔မရေအာင္ တမင္လုပ္ထားတယ္ဆုိတာကေတာ့ ေပၚလြင္ပါတယ္ေလ။
ဒါေပမယ့္ က်မတို႔ပါတီကို ႀကိဳဆုိတဲ့ လူအုပ္ေတြထဲမွာ၊ လမ္းတေလွ်ာက္လံုး က်မတို႔ကို ၀ုိင္ရံေပးထားတဲ့ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္သမားေတြၾကားထဲမွာ လူငယ္ေတြ ေတာ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါ၀င္ေနပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ လူအုပ္ၾကီးဟာ က်မ မိန္႔ခြန္းေျပာမယ့္ ေဘာလံုးကြင္းၾကီးတခုႀကီးဆီကို ေရာက္သြားပါတယ္။


ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ေတြဟာ က်မတို႔အဖြဲ႔ေတြ ေျမာင္းျမကို ဆက္သြားတဲ့ ဖံုထူထူ လမ္းတေလွ်ာက္ လံုးလည္း လုိက္ပါလာပါတယ္၊ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ ဆင္းရဲသားေတြေနတဲ့ ရြာငယ္ဇနပုဒ္ေလးေတြကိုလည္း ျဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ေနပူပူ၊ ဖုံထူထူ၊ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ဆုိေပမယ့္ က်မတို႔ အဖြဲ႔ေတြကို ေတာက္ပတဲ့ အၿပဳံးေတြနဲ႔ လွႈိက္လွႈိက္လွဲလွဲ ေအာ္ဟစ္ ၾကိဳဆုိၾကတာေတြကို ျမင္ရေတာ့ ရင္ထဲမွာ ဆုိ႔နစ္ေၾကကြဲရပါတယ္။ ဒီျမင္ကြင္း၊ ဒီခံစားမွႈေၾကာင့္ ျပည္သူေတြရဲ႔ ေဘးကင္းလံုၿခဳံျပီး၊ ၀၀လင္လင္ဖူဖူလံုလံုနဲ႔ လူတန္းေစ့ ေနႏုိင္တဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေအာင္ အစြမ္းကုန္လုပ္ေဆာင္ေပးဖို႔ ႀကီးေလးတဲ့ တာ၀န္ေတြ ရွိေနပါလားဆုိတဲ့ အသိက အိမ္ျပန္ေရာက္ၾကတဲ့ အထိ က်မတို႔နဲ႔ အတူ လုိက္ပါလာပါတယ္။

ၾကိဳတင္ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့အတုိင္းပဲ ေျမာင္းျမက ျပည္သူေတြ က်မကို ၾကိဳဆုိပံုက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အိမ္ျပန္ မေရာက္ခဲ့တဲ့ မိသားစု၀င္တေယာက္ကို ၾကိဳဆုိပံုမ်ဳိးနဲ႔ပါ။ တျမိဳ႔နယ္လံုမွာ ကရင္လူမ်ဳိးေတြက ရာခုိင္ႏွႈန္း အေတာ္မ်ားတဲ့အတုိင္းပဲ က်မတို႔ လူစုလူေ၀းေတြထဲမွာလည္း ကရင္ေတြက မ်ားေနပါတယ္၊ က်မတို႔ရဲ႕ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းကလည္း လူေတြ ရိုေသေလးစားၾကတဲ့ ကရင္လူမ်ဳိး ေက်ာင္းဆရာ တေယာက္ပါပဲ။ ေန႔လည္ခင္း ေနေရာင္က မညွာမတာပူျပင္းတယ္ဆုိေပမယ့္ ေပ်ာ္ရႊင္မွႈေတြ ေရာစြက္ေနတဲ့ ေရာင္စံု ကရင္ရုိးရာ၀တ္စံုေတြ၊ စိတ္အားတက္ၾကြမွႈေတြ၊ စုစည္းေပါင္းဆံုမွႈ စိတ္ဓာတ္ေတြကေတာ့ မို႔ေမာက္ျမင့္မား ေနခဲ့ပါတယ္၊
ျမန္မာေတြေျပာေလ့ရွိတဲ့ ေရစက္ ဆုိတဲ့ စကားရွိပါတယ္။ က်မတို႔ေတြ တေယာက္ကို တေယာက္ “ေရစက္ေပါ့”။ “ေရစက္ရွိလို႔ ဆံုရတာ” လို႔ ေျပာၾကတယ္ဆုိရင္ က်မတို႔ေတြ ၾကားထဲမွာ စည္းေႏွာင္ထားတဲ့ ေကာင္းတဲ့ အတိတ္ကံတခုက ဆံုဆည္းခြင့္ေပးလုိက္တယ္ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ပါ။
က်မတို႔ဆီမွာ အလွဴအတန္းတခုလုပ္ျပီးတုိင္းမွာ ေရစက္ခ်တဲ့ အစဥ္အလာရွိပါတယ္။ ကရားထဲက ေရေတြကို ဇလံုထဲကို တစက္ခ်င္းခ်၊ ေရစက္ခ်ျပီးသြားတဲ့အခါမွာ ေရေတြကို ေျမၾကီးေပၚကို သြန္းေလာင္းျပီး မိမိတို႔ရဲ႕ ကုသိုလ္ေကာင္းမွႈေတြကို မဟာပထ၀ီေျမၾကီးမွာ သက္ေသတည္လုိက္တာပါ။ ဒီလို အတူတကြ ကုသိုလ္ျပဳၾကတဲ့ သူေတြဟာ ေရစက္ေၾကာင့္ သံသရာတေကြ႔မွာ ျပန္လည္ဆံုဆည္းၾကပါတယ္။

ေဖေဖာ္၀ါရီလ ဒုတိယအပတ္ကေတာ့ ကရင္လူမ်ဳိးေတြနဲ႔ က်မတို႔ ၾကားမွာ ေရစက္ဆံုတဲ့ တပတ္လို႔ပဲ ေျပာရမယ္။ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၇ ရက္ေန႔မွာ က်မေမေမရဲ႕ ေမြးရပ္ေျမက ကရင္ျပည္သူေတြနဲ႔ ဆံုဆည္း ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္တခါ ၁၀ ရက္ေန႔မွာေတာ့ အစိုးရနဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးဖို႔ ေရာက္လာၾကတဲ့ ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအရံုး၊ ကရင္အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္က ကုိယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ကို က်မအိမ္မွာ ၾကိဳဆုိခြင့္ရလုိက္ပါတယ္။ ေကအန္ယူ၊ ေကအန္အယ္ေအ ဌာနခ်ဳပ္က အစိုးရနဲ႔ ေနျပည္ေတာ္မွာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးျပီးတဲ့အခါ ရန္ကုန္ေရာက္ရင္ က်မနဲ႔ ေတြ႔ခြင့္ရႏုိင္မလားလို႔ ေရးပို႔လုိက္တဲ့ စာကိုရေတာ့ က်မ ယံုေတာင္ မယံုခ်င္ပါဘူး။
ျငိမ္းခ်မ္းေသာျပည္ေထာင္စု၊ ခ်မ္းသာဖြ႔ံျဖိဳးေသာ ျပည္ေထာင္စုၾကီးကို တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ အားထုတ္ ၾကိဳးပမ္းၾကတဲ့ ေနရာမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်မတို႔ စိတ္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ၊ ပထ၀ီ အေနအထားအရ၊ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနအရ ေ၀းကြာေနတဲ့ မိတ္ေဟာင္းေဆြေဟာင္းေတြ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ျပန္လည္ဆံုဆည္းခြင့္ရၾကျပီေလ။
၁၄ ေယာက္ပါတဲ့ လူအုပ္ေတာင့္တဲ့ ကုိယ္စားလွယ္ အဖြဲ႔နဲ႔ ခဏေလး ဆံုေတြ႔တဲ့ အခ်ိန္ခဏေလးအတြင္းမွာပဲ က်မတို႔ ႏုိင္ငံက ျပည္သူေတြအခ်င္းခ်င္း နီးစပ္ခြင့္မရေအာင္ မလိုလားအပ္တဲ့ အေျခအေနေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ အကန္႔အသတ္ေတြနဲ႔ စည္းျခားထားေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ က်မတို႔ရဲ႕ ႏွလံုးသားေတြ၊ စိတ္ေတြကို ဘယ္တုန္းကမွ ေ၀းကြာမသြားခဲ့ပါလား ဆုိတာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိလုိက္ရပါတယ္၊
(ဂ်ပန္က Mainichi သတင္းစာတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေရးသည့္ Letter from Burma: Reunion, Union – 1 ကို ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ ဆုိပါသည္)
Written by ေအာင္ဆန္းစုၾကည္
ေနသြင္

0 ေယာက္ အၾကံျပဳထားပါသည္:

Post a Comment